1398/9/18

آموزش آنلاين چه تفاوتي با آموزش مجازي دارد؟

  
   آموزش آنلاين چيست؟ مزاياي آن چيست؟ احتمالا در زمان پاندمي ويروس عجيب کرونا بيشتر از گذشته نام آموزش آنلاين را شنيده باشيد. اگر بخواهي م آموزش آنلاين را به زباني ساده تر تعريف کنيم، به آموزشي گفته مي‌شود که بر مبناي يک نرم افزار آموزش آنلاين مانند بيگ بلو باتن يا ادوب کانکت مي‌باشد. در اين روش آموزش بر بستري آنلاين و برخط برگزار مي‌شود و کاملا زنده است. تنها تفاوت اين روش با روش حضوري عدم حضور فيزيکي و از نزديک مي‌باشد. معمولا ارتباط در اين نوع آموزش به صورت تصويري از طريق وب کم و ميکروفن برقرار مي‌شود و يا از طريق پادهاي چت ارتباط بين دانش آموزان و معلم به وجود مي‌آيد. اين روش مزاياي زيادي براي حاضران آن به همراه دارد و به همگان کمک مي‌کند تا دروس را به بهترين شکل ممکن فرا بگيرند. دانش آموزان در اين روش احساس نزديکي بيشتري به حضور در کلاس درس دارند. آن‌ها به سادگي مي‌توانند سوالات خود را مطرح کنند، مطالب را با همکلاسي‌هاي خود به اشتراک بگذارند و با آن‌ها تعامل داشته باشند. علاوه بر همه‌ي اين‌ها کنترل معلم بر کلاس نيز بسيار زياد است و نظارتي کامل بر فرايند يادگيري دانش آموزان دارد. آموزش مجازي چيست؟ مزاياي آن چيست؟ ممکن است بسياري تصور کنند آموزش آنلاين و آموزش مجازي يکي هستند و تنها دو اسم متفاوت دارند اما اين تصور از ريشه اشتباه است! اگر بخواهيم معناي ساده‌اي از آموزش مجازي را به شما بگوييم، به اين صورت است که محتواي آموزشي در فرمت‌هاي مختلف مانند فايل صوتي، تصويري يا متني بر روي سايت قرار مي‌گيرد و دانش آموز اين محتوا را دانلود مي‌کند و فرايند آموزش از اين لحظه شروع مي‌شود. به اين نوع آموزش، آموزش مجازي گفته مي‌شود. معمولا از اين روش براي محتواي آموزشي غير درسي بيشتر استفاده مي‌شود. البته برخي از معلمان از اين فضا براي دروسي که نيازمند آموزش آنلاين نيستتد نيز بهره مي‌برند. آموزش مجازي هم مزاياي خاص خودش را دارد و نمي‌توان گفت يک روش اشتباه است! به عنوان مثال تصور کنيد قصد داريد يک مطلب را بارها و بارها مطالعه کنيد. به طور قطع آموزش آنلاين نمي‌تواند اين خواسته‌ي شما را برطرف سازد ولي در مقابل روش آموزش مجازي راه حل اين مشکل شماست. همچنين اگر از سرعت اينترنت خوبي برخوردار نباشيد مي‌توانيد با دانلود مطالب خود در زماني مناسب، آن‌ها را صبر و حوصله مطالعه کنيد و استرس قطعي کلاس آنلاين را نداشته باشيد. آموزش مجازي يا آموزش آنلاين؟ کدام يک بهتر است؟ پاسخ به اين سوال خيلي دشوار است چرا که شما بايد ببينيد محتواي آموزشي شما به کدام يک از اين دو روش نزديک‌تر است و دانش آموزان شما نيز با کدام نوع تدريس راحت‌تر هستند. به نظر ما اگر مي‌خواهيد تجربه‌اي نزديک‌تر به روش تدريس حضوري داشته باشيد بي شک آموزش آنلاين براي شما مناسب است در غير اين صورت آموزش مجازي مي‌تواند انتخاب بهتري براي شما و کلاس شما باشد.

آخرین اخبار

مزيت هاي آموزش مجازي نسبت به آموزش حضوريomgامروزه با پيشرفت روز افزون تکنولوژي و دسترسي حداکثر جامعه به تجهيزات رايانه اي شاهد گسترش مقوله اي به نام آموزش مجازي يا آموزش الکترونيکي و توليد محتواي الکترونيکي هستيم. آموزش مجازي که مجموعه وسيعي از نرم افزارهاي کاربردي و روشهاي آموزشي شامل آموزش مبتني بر رايانه، کلاسهاي درس مجازي ، آموزش مبتني بر وب وغيره است، نقطه عطف همگرايي آموزش و اينترنت شناخته مي شود.
آموزش آنلاين (مجازي) چيست؟omgتکنولوژي هاي مدرن و جديد، کم کم جايگاهشان را در زندگي انسان امروز پيدا کرده اند. دنياي امروز ديگر بدون استفاده از اين وسايل مدرن مانند گوشي هاي تلفن همراه، رايانه ها و اينترنت، ممکن نيست. همه چيز به سمت مکانيزه و هوشمندتر شدن حرکت مي کند و کم کم براي هر نياز و مشکلي، يک محصول تکنولوژيک خلق شده است. اينترنت و فضاي مجازي هم در اين پيشرفت روز افزون بي تاثير نيستند. تاثيري که باعث شده است که کاربران زيادي براي جستجوي کسب و کارهاي مختلف، خريد کردن، برقراري ارتباط، کسب دانش و يادگيري از اينترنت استفاده کنند.
آموزش آنلاين چه تفاوتي با آموزش مجازي دارد؟omgيکي از سوالاتي که اين روزها ذهن بسياري از دانش آموزان را درگير کرده است اين است که چه تفاوتي بين آموزش مجازي و آموزش آنلاين وجود دارد؟ اصلا کدام يک از اين دو شيوه بهتر است؟ ما در اين مقاله سعي داريم تا بخش عمده‌ي اين تفاوت‌ها را به شما معرفي کنيم و در مورد اين دو روش توضيحاتي را ارايه دهيم. اگر اين سوال گوشه‌اي از ذهن شما را نيز درگير کرده است با ما همراه باشيد تا پاسخ آن را دريافت کنيد.
دلايل اهميت آموزش الکترونيکيomgاهميت و ضرورت آموزش مجازي را مي‌توان از جهات مختلف مورد بررسي قرار داد. در نگاه اول مي‌توان به اين نکته اشاره کرد که عصر کنوني بدون شک عصر ديجيتال و اينترنت بوده و شما ناگزير هستيد که با جهاني که در آن زندگي مي‌کنيد، همراه و همگام شويد. در کنار اين موارد به صورت تخصصي‌تر مي‌توان به موارد زير به عنوان دلايل مهم استفاده از آموزش الکترونيکي اشاره کرد.
درباره ما

در واقع سامانه يادگيري الکترونيکي، يادگيري و آموزش را به طور خودکار و به طور مستمر پيگيري مي‌کند و تعامل و ارتباط بين مدرس  و 

دوره های جدید

ثبت نام