1398/9/18

آموزش آنلاين (مجازي) چيست؟

  
   در روزگار کنوني اينترنت يک منبع آموزش قوي در رسانه ها آموزشي و به شکل کلي قادر به ارزيابي، مطابقت و اصلاح است که با استفاده از کامپيوتر براي تمام اشخاص در هر نقطه از جهان در هر زمان است. محبوبيت استفاده از اينترنت به عنوان يک منبع اطلاعاتي و آموزشي در حال افزايش است. با افزايش سرعت و امنيت و پيشرفت فن آوري و تکنولوژي نياز به اينترنت در زندگي روزمره افزايش مي يابد. شروع فعاليت آموزش آنلاين با فروش مطالب متني بوده است. مطالبي که به صورت فايل کتاب الکترونيکي يا اي‌بوک ارائه مي شدند و به فروش مي رسيدند. اولين قدم ها براي دريافت خدمات آموزشي نيز همين کتاب هاي آموزشي بودند. بعد از آن و با گسترش دستگاه هاي تکنولوژيک، ارتباط صوتي و ويديويي نيز امکان پذير شد. به طوري که امکان تحصيل از راه دور نيز فراهم شد. آموزشگاه ها و دانشگاه هاي مجازي زيادي با اين روش شروع به فعاليت کرده اند و در حال حاضر هم فعاليت مي کنند. آموزش مجازي آنلاين آموزش مجازي يا virtual learning و يا به عبارت ديگر آموزش الکترونيکي e-learning بر بستر اينترنت از راه دور امکان‌پذير است. يکي از انواع آموزش مجازي و بي شک برترين نوع آموزش مجازي است که طي آن استاد و دانشجو در يک زمان مشخص وارد کلاس مجازي شده ودر يک محيط مجازي با يکديگر در تعامل قرار ميگيرند. در آموزش مجازي آنلاين مدرس مي تواند با ارائه فايل هاي پي دي اف و اسلايدهاي پاورپوينت و صدا و تصوير خود مباحث آموزشي مورد نظر را با دانشجويان در ميان بگذارد. اشتراک گذاري دسکتاپ کامپيوتر مدرس و نمايش محيط نرم افزارهاي مختلف به صورت زنده به فراگيران ، امکان آموزش عملي موضوعات مختلف همچون کار با انواع نرم افزارها را ايجاد مي کند. آموزش آنلاين، يادگيري برنامه ريزي شده اي است که در آن معمولاً يادگيري و آموزش در محيط هاي جدا از هم صورت مي گيرند. به همين دليل آموزش آنلاين، به تکنولوژي هاي ارتباطي و نهادي براي طراحي و برنامه ريزي آموزش نيازمند است.يادگيري آنلاين فقط بر روي نياز هاي ياد گيرنده براي رابطه با مدرس تمرکز مي کند، درحالي که آموزش آنلاين بايد شامل دو طرف ارتباط، يعني مدرس و ياد گيرنده باشد. کلاس آنلاين يا سامانه آموزش مجازي يک محيط آموزش و يادگيري است که در آن به شرکت کننده ها آموزش از راه دور ارائه مي شود و آن ها مي توانند تنها در يک سيستم اينترنتي باهم ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند، سخنراني ها و ارائه ها را مشاهده کنند و در مورد آن بحث کنند و با کار گروهي با منابع آموزشي درگير شوند. اين محيط اغلب با يک سيستم وب کنفرانس کار مي کند که به چندين کاربر اجازه مي دهد که در زمان مشابهي به اينترنت متصل شوند که به کاربران اجازه مي دهد که از هر نقطه اي که هستند در کلاس آنلاين شرکت کنند. چرا آموزش آنلاين را انتخاب مي کنيم؟ براي تحصيل در يک آموزشگاه آنلاين يا شرکت در يک دوره آنلاين، نيازي نيست که حتماً مسافتي طولاني را طي کنيم. در مورد دانشگاه آنلاين و مجازي هم اين موضوع بيشتر تاثير دارد. هزينه هاي سرسام آور زندگي در يک شهر غريب يا هزينه هاي رواني دوري از خانه و خانواده، مي تواند هر کسي را منصرف کند. همه اين ها را بايد به هزينه هاي تحصيل در يک آموزشگاه يا دانشگاه اضافه کنيد تا متوجه بشويم که چه فشاري را از نظر مالي و رواني بايد تحمل کنيم تا يک مدرک دانشگاهي بگيريم. آموزشگاه آنلاين به ما کمک مي کند که فاصله هاي فيزيکي را حذف کنيم و از هر جاي کشور يا دنيا، يک دوره آموزشي را به صورت آنلاين بگذرانيم.

آخرین اخبار

مزيت هاي آموزش مجازي نسبت به آموزش حضوريomgامروزه با پيشرفت روز افزون تکنولوژي و دسترسي حداکثر جامعه به تجهيزات رايانه اي شاهد گسترش مقوله اي به نام آموزش مجازي يا آموزش الکترونيکي و توليد محتواي الکترونيکي هستيم. آموزش مجازي که مجموعه وسيعي از نرم افزارهاي کاربردي و روشهاي آموزشي شامل آموزش مبتني بر رايانه، کلاسهاي درس مجازي ، آموزش مبتني بر وب وغيره است، نقطه عطف همگرايي آموزش و اينترنت شناخته مي شود.
آموزش آنلاين (مجازي) چيست؟omgتکنولوژي هاي مدرن و جديد، کم کم جايگاهشان را در زندگي انسان امروز پيدا کرده اند. دنياي امروز ديگر بدون استفاده از اين وسايل مدرن مانند گوشي هاي تلفن همراه، رايانه ها و اينترنت، ممکن نيست. همه چيز به سمت مکانيزه و هوشمندتر شدن حرکت مي کند و کم کم براي هر نياز و مشکلي، يک محصول تکنولوژيک خلق شده است. اينترنت و فضاي مجازي هم در اين پيشرفت روز افزون بي تاثير نيستند. تاثيري که باعث شده است که کاربران زيادي براي جستجوي کسب و کارهاي مختلف، خريد کردن، برقراري ارتباط، کسب دانش و يادگيري از اينترنت استفاده کنند.
آموزش آنلاين چه تفاوتي با آموزش مجازي دارد؟omgيکي از سوالاتي که اين روزها ذهن بسياري از دانش آموزان را درگير کرده است اين است که چه تفاوتي بين آموزش مجازي و آموزش آنلاين وجود دارد؟ اصلا کدام يک از اين دو شيوه بهتر است؟ ما در اين مقاله سعي داريم تا بخش عمده‌ي اين تفاوت‌ها را به شما معرفي کنيم و در مورد اين دو روش توضيحاتي را ارايه دهيم. اگر اين سوال گوشه‌اي از ذهن شما را نيز درگير کرده است با ما همراه باشيد تا پاسخ آن را دريافت کنيد.
دلايل اهميت آموزش الکترونيکيomgاهميت و ضرورت آموزش مجازي را مي‌توان از جهات مختلف مورد بررسي قرار داد. در نگاه اول مي‌توان به اين نکته اشاره کرد که عصر کنوني بدون شک عصر ديجيتال و اينترنت بوده و شما ناگزير هستيد که با جهاني که در آن زندگي مي‌کنيد، همراه و همگام شويد. در کنار اين موارد به صورت تخصصي‌تر مي‌توان به موارد زير به عنوان دلايل مهم استفاده از آموزش الکترونيکي اشاره کرد.
درباره ما

در واقع سامانه يادگيري الکترونيکي، يادگيري و آموزش را به طور خودکار و به طور مستمر پيگيري مي‌کند و تعامل و ارتباط بين مدرس  و 

دوره های جدید

ثبت نام